Проблемна тема
МЕТОДИЧНА ТЕМА ШКОЛИ (2015 – 2016/2017 – 2018 н.р.)
«Формування компетентної особистості шляхом впровадження
інноваційних педагогічних технологій»
Мета роботи: підвищення продуктивності навчально – виховного процесу, формування життєвої компетентності учнів
Об’єкт роботи: діяльність вчителя з організації процесу навчання та виховання учнів.
Прогнозований результат: удосконалення змісту, форм, методів методичної роботи; підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів; досягнення позитивної динаміки навчальних досягнень учнів; підвищення рівня вихованості учнів, формування соціально – адаптованої, критично - мислячої, відповідальної, здатної до самореалізації особистості.
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНОЇ ТЕМИ
І етап: діагностично – організаційний
2015 – 2016 навчальний рік
Мета: вивчення стану проблеми, теоретичних основ проблеми, спрямування всіх напрямів методичної роботи на формування і розвиток практичних умінь і навичок вчителів у контексті реалізації проблеми.
Очікувані результати: загальна теоретична підготовка педагогічного колективу до впровадження в практику нових ідей, концепцій, рекомендацій; втілення теоретичних знань в практику: вдосконалення методики проведення уроків, розробка шляхів корекції; підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості школярів.
Напрямки діяльності:
Діагностична
|
Практична
|
Контроль (результативність)
|
Узагальнення
|
Вивчення навчально – методичного забезпечення щодо обґрунтування обраної проблеми.
Дослідження готовності вчителів до роботи над методичною проблемою.
Відстежування вміння вчителів планувати, аналізувати, узагальнювати свою діяльність.
Анкетування учнів.
|
Проведення групових та індивідуальних консультацій для педагогічних працівників.
Робота психологічної служби з психологічного забезпечення проблемної теми.
Розробка рекомендацій щодо реалізації методичної проблеми.
Робота вчителів над темами самоосвіти на основі діагностики.
|
Відвідування уроків, позакласних заходів для визначення шляхів реалізації методичної теми.
Аналіз результатів навчально – виховного процесу шляхом моніторингового дослідження.
|
Індивідуальні наробки вчителів. Проведення відкритих уроків та позакласних заходів.
|
ІІ етап:практично – впроваджувальний
2016 – 2017 навчальний рік
Мета: підвищення мотивації вчителів до саморозвитку, розвиток професійної компетентності, творчої активності педагогів.
Очікувані результати: упровадження в навчально-виховний процес відповідних інновацій, підвищення мотивації навчальної діяльності, рівня якості знань, вихованості, розвитку учнів.
Напрямки діяльності:
Діагностична
|
Практична
|
Контроль (результативність)
|
Узагальнення
|
Моніторинг особистого професійного зростання вчителів.
|
Проведення групових та індивідуальних консультацій для педагогічних працівників.
Робота психологічної служби з психологічного забезпечення проблемної теми.
Робота вчителів над темами самоосвіти, вивчення та апробація інноваційних технологій навчання та виховання.
|
Аналіз результатів навчально – виховного процесу шляхом моніторингового дослідження.
Відвідування уроків, позакласних заходів для аналізу впровадження в практику роботи методичних рекомендацій, виявлення труднощів і надання методичної допомоги.
|
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом колег щодо впровадження методичної проблеми: проведення відкритих уроків та позакласних заходів.
Творчі звіти шкільних методичних об'єднань, вчителів про реалізацію методичної проблеми.
|
ІІІ етап: результативно - узагальнюючий
2017 – 2018 н. р.
Мета: узагальнення та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій, програми дій на новому етапі роботи.
Очікувані результати: впровадження позитивних результатів у практику роботи, узагальнення позитивного педагогічного досвіду, підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.
Напрямки діяльності:
Діагностична
|
Практична
|
Контроль (результативність)
|
Узагальнення
|
Моніторинг особистого професійного зростання вчителів.
Діагностика учнівського колективу: психологічний та педагогічний аналіз формування компетентної особистості.
|
Проведення групових та індивідуальних консультацій для педагогічних працівників.
Робота вчителів над темами самоосвіти, впровадження
інноваційних технологій навчання та виховання.
Формування, вивчення позитивного педагогічного досвіду реалізації проблемної теми.
|
Аналіз результатів навчально – виховного процесу шляхом моніторингового дослідження.
Визначення позитивного досвіду роботи над проблемою.
Визначення шляхів подальшої роботи педагогічного колективу.
|
Ознайомлення педагогічного колективу з досвідом колег щодо впровадження методичної теми:
проведення відкритих уроків та позакласних заходів.
Узагальнення позитивного педагогічного досвіду.
Створення методичного посібника «Формування компетентної особистості шляхом впровадження інноваційних технологій».
|
|